woensdag 17 november 2010

Gehaktdag.

Tja, daar zit je dan weer. Thuis op de bank met de kachel aan en een bakkie van 'de lekkerste koffie die je kent'. Dat mag dan wel zo zijn, maar dan kies ik toch liever voor een mok 'Folgers' ,in de korte broek bij het zwembad van het huis in Florida. Wat een verschil zeg, en dat in een 'paar uur' tijd.

Maandagochtend om 10 uur(1600 NL) hebben we de sleutel ingeleverd en zijn we naar het vliegveld gereden.Bij Alamo ging alles vlot, +1700 mijlen en schadevrij de Jeep weer ingeleverd. Bij de incheckbalie van American Airlines was het lekker rustig. Het online inchecken heb ik maar overgeslagen, dat duurde me veel te lang de vorige keer. Deze meneer word er voor betaald, die kan dat vast veel beter. Nog even naar buiten om een paar Marlboro's te verdampen,waarschijnlijk de laatste voor een hele tijd, en nog even de warmte te voelen, want dat zal tot mei 2011 ook niet meer gebeuren.

Om 12.40 kunnen we aan boord van de Boeing MD S80, voor de 2 uur durende vlucht naar New York. Stoelen AB en C op rij 36 zijn voor ons, tussen Pratt & Whitney. Nee, dat zijn niet die 2 zangeressen uit Idols, maar de loeiende motoren die ons uitzicht blokkeren. De 2 stoelen aan de andere kant van het gangpad kampen met het zelfde ongemak. Voor de duidelijkheid, we hebben geen uitzicht op de motor, we zien alleen maar motor. Waarom er dan een raam op die plaats zit, geen idee.

Na een uur of 2 vliegen landen we op New York JFK. De koffers zien we pas in Brussel terug, en we hoeven ook niet naar een andere terminal. Iets te eten zoeken, en wachten tot 5.25 tot we gaan boarden voor de laatste vlucht van deze vakantie. In de wachtruimte werd al omgeroepen dat de vlucht helemaal vol zit, en een extra stoel kunnen we dus vergeten. Als eindelijk iedereen zijn handbagage in de vakken heeft kunnen proppen en op zijn plaats zit kunnen we vertrekken. Het is filerijden naar de startbaan, en het duurt dan ook zeker 20 minuten voordat we vliegen. Na het opstijgen worden we snel voorzien van een drankje, en een half uur later van een maaltijd.

Als alles weer is afgeruimd is het tijd om te proberen het zo comfortabel mogelijk te maken, en wat te slapen. Dat slapen gaat wonderbaarlijk goed.Als de ogen weer open gaan vliegen we al boven zuid-Engeland en is het nog slechts een dik uur tot we in Brussel zijn. Het ontbijt word geserveerd, en langzamerhand gaan we dalen. Om 7.30 touchdown in Brussel, en een uur later staan we buiten in de kou, we zijn weer thuis.Bijna dan, want we moeten nog zeker 3 uur rijden voor we echt thuis zijn.

Daar kunnen we door de dichte mist tot Utrecht, en de vele files nog een uur bij op tellen. Om 1300 uur zijn we dan eindelijk weer in ons eigen huis, waar de koffie al klaar staat. 's Middags nog even in slaap gesukkeld op de bank, maar om 1900 gaan we echt onder de wol, helemaal gesloopt van de lange reis. We zijn zo'n 21 uur onderweg geweest, en dat voel je in al je spieren. Rond 22.00 weer klaar wakker, en het duurt tot zeker 02.00 dat Manon en ik weer in slaap vallen. Om half 9 gaan de luiken weer open. Het is gehaktdag.

1. Het zal wel afkicken zijn dezer dagen als je terug komt in je eigen (koude) woonwereld. Je hebt alleszins prachtige herinneringen, die kan niemand je nog afnemen.
    Bedankt voor het mogen meelezen en zeker tot een volgende keer.
    Groetjes,

Hilde en co

2. Helaas is het weer voorbij, wel weer even wennen na het heerlijk weer, herfst in Nederland. Jullie hebben een mooi verslag gemaakt om op terug te kijken. Wij hebben met veel plezier mee gelezen.
    Groet Harm en Christa

3. Dat is balen zeg. Zo'n lange reis, Hollandse koffie en dan ook nog eens van dat koude herfstweer. Nee, we begrijpen jullie helemaal.... Sterkte met de jetlag en wellicht tot de volgende keer.

Groetjes MaRiLin

4. Jammer, het zit er weer op. Dank voor je leuke reisverslag. Sterkte met de koude en de jetlag.

5. Ik snap het helemaal, de Folgers is dan zo slecht nog niet ;-)

Mogen we jullie bedanken voor het meelezen van het leuke blog.

Tot een volgende keer!!

Rick en Mandy

6. Wat een overgang, van het lekkere warme weer naar de kou in Nederland. We hebben met plezier mee gelezen.
    Bedankt hiervoor. Succes met de jetlag en tot een volgend keer.

7. Ja helaas......aan alles komt een eind. Het is even wennen thuis na zo'n fijne vakantie!

8. echt ontzettend afkicken weer terug te zijn, maar een prachtige vakantie om op terug te kijken.
    ik heb enorm genoten van jullie verhalen en wie weet ooit tot ziens in florida!